Alle nyheter


29. desember 2024

Desemberinfo

Vi er snart inne i et nytt år, og på det siste møtet før jul behandlet styret budsjettet for 2025. Det er generell dyrtid i Norge, og vi som Boligselskap merker dette blant annet gjennom høye utgifter til renter på boliglånet som blei økt kraftig av tidligere styre for å gjøre nødvendige utbedringer av bygningsmassen i 2019. Vi har også betydelige utgifter til forsikring av bygningsmassen, og kommunale avgifter. Målet for styret er å sikre at vi for 2025 går omtrent i null. For det kommende året betyr det at vi må øke inntektene noe og samtidig være svært restriktive på utgiftssiden for Boligselskapet.

 

Jul- og nyttår er ei tid der mange av oss brenner levende lys, lager mye mat og kanskje fyrer litt ekstra. Vi deler derfor OBOS sine generelle råd og oppfordrer alle til å gjøre litt ekstra for å unngå farlige situasjoner:

 

  1. Sjekk batteriet i røykvarsler og bytt batteri ved behov. Det anbefales å bytte batteri én gang i året.
  2. Vit hvor du har slokkeutstyr og kjenn til rømningsveier
  3. Mange branner starter på komfyren – følg med. Komfyrvakt er en smart investering, den kutter strømmen ved brannfare.
  4. Pass på levende lys. Ikke ha åpne flammer nær gardiner og tørre naturmaterialer.
  5. Brannhemmende spray kan brukes på juledekorasjoner, men hovedregelen er å ikke forlate rom med levende lys.
  6. Gamle og slitte elektriske produkter, skjøteledninger, forgreninger og overbelastning på el-nettet kan utløse brann.
  7. Gamle olje- og vifteovner bør kun brukes under tilsyn. De må ikke tildekkes med tøy, og husk å tørke av støv.
  8. Ring 110 ved brann.

 

 

Med ønske om en fin nyttårsfeiring og et godt nytt år!

Hilsen styret

25. november 2024

Høstnytt

Høsten er på vei til vinter, og vi i styret har gjort en liten oppsummering for halvåret som har gått. Vi har 105 boenheter i Øvrevoll Boligselskap, og det er mye som skjer hele tiden. Vi i styret har mye dialog med dere som bor her om saker som nøkler, el-bil lading på parkeringsplassen, vaktmestertjenester, garasjeutleie, søppelhåndtering, boder, kjøp- og salg av leiligheter, oppussing av leiligheter og forsikringssaker som berøres av vår felles husforsikring. Vi setter veldig pris på at dere setter dere godt inn i vedtektene og husordensreglene som gjelder for boligselskapet vårt. På styremøtet i oktober gjorde vi en befaring i alle oppganger som del av HMS-arbeidet, og ser at det i de aller fleste oppgangene er veldig ryddig og bra. Der det har vært behov for umiddelbare tiltak, er beboere informert.

 

Med ti boligbygg fra 1950-tallet blir det også en del oppfølging og helt nødvendige utbedringer som må gjøres i forbindelse med skader. I høst har vi erstattet en hovedstoppekran til ett av boligbyggene, utbedret skader på felles vannrør under ett av de andre byggene og vi holder på med utskifting av en rømningsdør som er ødelagt i et tredje bygg – for å nevne noe. Som en forberedelse til budsjettmøtet har styret hatt en egen sak til behandling for å få oversikt over alle utbedringer som vi kjenner til at bør gjøres i årene som kommer.

 

I tillegg til vanlige saker som behandles fortløpende har styret hatt et par ekstra-ordinære saker på bordet denne høsten. Vi har endelig fått en rettslig avgjørelse etter at nybygget i Nordveien 39 blei ferdigstilt med en rekke feil og mangler. Boligselskapet har fått tilkjent erstatning på 800 000 kr som skal gå til blant annet nødvendig utbedring av drenering rundt bygget. Det er også flere andre feil og mangler som må utbedres, og styret vil ta tak i disse stegvis. Akkurat nå er vi i innledende samtaler med entreprenør for å få et tilbud på dreneringsarbeidet.

 

I juni fikk Boligselskapet en ekstraregning fra Bærum kommune på vann-og avløp på 250 000 kr. Det viste seg at kommunen har gått gjennom tegninger og dokumenter, og funnet ut at de har lagt til grunn for få kvadratmeter på to av byggene våre ved beregning av vann- og avløpsavgift. Dermed fikk vi et krav om etterbetaling for de siste tre årene. Styret var i dialog med både kommunen og advokat for å finne ut om det var noe vi kunne gjøre, men konklusjonen var at kommunen er i sin fulle rett til å kreve etterbetaling i inntil tre år og Boligselskapet må ta regninga.

 

Styret har hatt tre formelle møter etter at vi blei valgt på årsmøtet, og skal snart ha det viktige budsjettmøtet der vi sammen med forretningsfører legger planene for neste år. Vi har besluttet å følge opp HMS for boligselskapet vårt ved å ha det som fast punkt på agendaen for hvert styremøte, og følge opp tiltak mellom møtene.  Vi benytter Obos sin veiledning på styrerommet.no til å hjelpe oss. Vi forsøker å informere fortløpende gjennom Vibbo når det er saker som trenger deres oppmerksomhet, men vil også følge opp med jevnlige nyhetsbrev.

 

Ha ei finfin uke!

Hilsen oss i styret


3. mai 2024

Vår nyheter

Våren er kommet og Øvrevoll Boligselskap har gjennomført årsmøte og dugnad. 

Takk til alle fremmøtte på dugnaden 2. mai. Det var godt oppmøte og solid arbeidsinnsats. For de som ikke kunne stille på dugnaden eller ønsker å fortsette arbeidet. Vil konteineren med blandet avfall og bur for elektrisk avfall stå frem til mandag  6. mai. Det er også mulig å legge hageavfall og kvist ved siden av konteineren frem til mandag. Styrets bod i kjelleren i Nordveien 39, står åpen. Der er det mulig å låne hageredskap. 

Årsmøte ble avholdt  30. april på Eikeli videregående skole. Nytt styre består av. 

Styreleder Anders B. Hamre

Styremedlem Cathrine Smith

Styremedlem Hilde K. Torgrimsen

Styremedlem Johanna Drivenes Kløvfjell

Varamedlem Tina Wessel 

Styret ønsker alle en fin mai.

31. januar 2024

Vinter nytt

Det nye året har startet med kaldt vær, mye snø og is. Det setter sinne spor også i vårt borettslag.


Vår Vaktmester leverandør, Vaktmester Andersen prøver etter beste evne å rydde snø og strø når det trengs. Men i perioder har det vært stor arbeidsbelastning, krevende snøforhold og mye is. Styret har tett og god dialog med vaktmester. For å sikre at beboere opplever at området vårt har god fremkommelighet.

Styret setter også stor pris på godt naboskap. Når vi feks. tar et ekstra spadetak med snørydding eller strør litt ekstra grus hvis det skulle trengs. Vi har eldre og beboere med nedsatt funksjonsevne, som setter ekstra stor pris på slikt.  Kasser med grus er plassert ut på området, som alle kan benytte seg av. 


Nå som det har vært perioder med kaldt vær. Har flere beboere hatt utfordringer med kalde rør. Styret har bistått der det trengs. Ved kaldt vær er det ekstra viktig å holde rom i nærheten av rør varme. Man kan også vurdere å la enkelte kraner stå delvis åpne slik at det skapes litt bevegelse i rørene for å unngå at det fryser. Stillstand i kalde rør fører fort til frost og i verste fall lekkasje. Vet man om områder rundt rør som er dårlig isolert eller trekkfullt er det lurt å gjøre enkle grep som å etterisolere. Eller midlertidig isolere ved å dekke det til med tepper eller feks. dyner.


Boligselskapet har også hatt utfordringer med tette rør i det siste. Våre avløpsrør er gamle. Derfor anbefaler vår rørlegger at alle beboere skylder ekstra godt når man har brukt toalettet. Trekk gjerne en ekstra gang eller to ned i do, etter bruk for å sikre god skylling av rør. Husk at kun avføring og toalett papir skal i do. Alt annet kan føre til tette rør og store utgifter for fellesskapet.


Nytt låsesystem i Nordveien 39 er fortsatt under utvikling. Vår leverandør Låsesenteret jobber med prosjektet. Styret vil informere beboere når systemet er i orden.


Styret oppfordrer også at vi er ekstra påpasselig med hvordan vi parkerer. Nå som snøforholdene kan fører til reduserte p-plasser. 


Hilsen

Styret i Øvrevoll Boligselskap 


23. desember 2023

Desember nytt

Julaften nærmer seg med stormskritt og styret håper at julefreden senker seg over Øvrevoll Boligselskap. 

Nå som vinteren har kommet for fult er styret opptatt av tett oppfølging med vår leverandør på vaktmestertjenester. Vaktmester Andersen, slik at de gjør en god jobb med snømåking og strø. Vi ønsker god fremkommelighet for alle våre beboere gjennom vinteren. 

For beboerene i Nordveien 39 jobbes det med innkjøring av nytt låsesystem med låsebrikker. Dette arbeidet fortsettes det med på nyåret, før man kan fase ut gamle nøkler og gå over til kun nøkkelbrikker på ytterdøren.  

Nytt søppelskur i enden av parkeringsplassen ved Nordveien 39 er ferdigstilt og tatt i bruk. Dette søppelskuret skal brukes til papp/papir og glass/metal emballasje. Kommunen leverer beholdere til glass/metall på nyåret.  

Styret ønsker alle beboerne en riktig god jul og et godt nytt år🎄💫


19. oktober 2023

Oktober nytt

8 mai ble det avholdt generalforsamling. Nytt styre ble valgt:

Styreleder: Anders Berthling Hamre 

Styremedlem: Mathias Andersen 

Styremedlem: Cathrine Smith 

Styremedlem: Tina Wessel

Varamedlem: Hilde Kristine Torgrimsen


Mai ble svært hektisk for nytt styret, der vi ikke fikk konstituert oss raskt nok. Kort tid etter generalforsamling meddelte styremedlem Mathias Andersen at han måtte fratre sin plass, da han skulle flytte raskt. Styret måtte dermed løse denne situasjonen før vi kunne konstituere oss. Vår forretningsfører ble tatt med på råd for å løse denne problemstillingen. Styret landet på løsningen, at varamedlem Hilde Kristine Torgrimsen skulle tre inn som fast styremedlem. Varamedlem ble avgående styremedlem Oscar Reuterwall. 


12 juni kunne endelig nytt styre konstituere seg. I forkant av juni møtet hadde nytt styre brukt tid på å innhente erfaring og kompetanse fra tidligere styre. Det var også en jobb å sette seg inn i vårt nye kommunikasjons og arbeidsverktøy Vibbo og styrerommet.no. Dette var i sammenheng med at vår forretningsfører hadde blitt en del av OBOS. 

Første styremøte hadde 27 saker å behandle og det var mye å ta tak i. Andre større saker i denne perioden var maling av støyskjerm gjerde mot Nordveien. Rettsmøte i Ringerike, Asker og Bærum tingrett. Styreleder Hamre var representert på veien av boligselskapet. Øvrevoll Boligselskap hadde gått til krav om erstatning etter anførte mangelfulle arbeider mot utbygger av nybygget i Nordveien 39, Oslo Entrepenør og deres eier. Boligselskapet vant denne saken og ble tilkjent erstatning. Motparten anket saken. Styreleder Hamre jobber videre med advokat og øvrige fagfolk frem til en nytt rettsmøte. Styret presisere at dette gjelder feil på utvendig deler av «ny bygget» og en prosess tidligere styre har jobbet lenge med. Ellers var denne perioden hektisk for styret med mange mindre saker. 


Juli var preget av sommer og ferie, men da august kom. Var styret samlet igjen for å jobbe videre med å avslutte gamle kommunikasjons plattformer fra Hammersborg Eiendomsforvaltning. Ny kommunikasjons plattform Vibbo og styrets arbeidsverktøy Styrerommet.no ble innarbeidet. De viktigste sakene styret jobbet med i denne tidsperioden, var en utbedring av en vannlekkasje på hovedvannledning under bygget til Nordveien 39. Løpende vedlikehold av bygningsmassen og beboer kontakt av ulik art. 


September var preget ulike mindre saker, budsjett arbeid, dialog med kommunen om renovasjon og innføring av avfallshåndtering for glass og metall. Styret vil komme med mer informasjon på et senere tidspunkt. Andre saker var justering av pris på våre lade stolper for el-bil. Ny pris er kr 1,5 pr. kWh.


For oktober har styret brukt tid på ulike vedlikeholds prosjekter. Forberedelser til høst dugnad 21.10. I uke 43 skal det være service på brannalarmene i boligselskapet. Da er det viktig at alle «småhusene» (Lijordveien 2,4,6,8 og Nordveien 38,40 og 42) holder døren ulåst / åpen til loftsboden i hele uke 43. Slik at de som utfører servicen har tilgang.


Ellers ønsket styret en riktig god høst til alle våre beboere.


Hilsen 

Anders B. Hamre

Boligselskapet avholder årlig generalforsamling 8. mai kl.18.00 på Østerås skole og ber om at saker meldes inn til styret via mail innen mandag 24. april. Dugnad avholdes torsdag 11. mai kl. 18.00. Sist var det veldig godt oppmøte, vi håper dere følger opp dette i år. Det blir feiing, klipping/beskjæring av hekker og busker samt generell rydding av området. Vi leier konteiner til kast av søppel. Sykler som ikke er merket med navn/adresse, vil bli fjernet. Ellers ber vi alle beboere holde god orden på området (sett sykler i sykkelstativene, ikke i fellesarealet!) og ikke minst rundt avfallsdunkene. Der er det stadig utrivelig på grunn av at det flyter over, og at folk kaster ting i feil dunker. VELKOMMEN TIL GENERALFORSAMLING OG DUGNAD!

22. januar 2023

Spyling av avløpsrør

Mandag 6., tirsdag 7. og onsdag 8. februar kommer Gravco og skal spyle avløpsrørene våre. De jobber hos oss fra 08.00 - 14.30 alle dagene. Dette er en viktig prosess for å hindre tette rør. Mails om dette er blitt sendt ut til alle beboere, samt at det henges opp lapper ved inngangsdørene. Det er av høyeste nødvendighet at Gravco får tilgang til alle leilighetene når de kommer. Er du ikke hjemme, gi nøkkel til en nabo eller direkte til Gravco når de ankommer den aktuelle dagen.

Dager og leiligheter: 

Mandag 6. februar, Nordveien 39

Tirsdag 7. februar, Lijordveien 2, 4, 6,  Nordveien 38, 40, 42

Onsdag 8. februar, Lijordveien 8, Nordveien 41


Mvh styret


1. november 2022

Novembernytt

En mild oktober runder av, og vi ser mot vinter. Mye regn bidrar til fulle sluk, og styret har fått slamsugd overvannsslukene som fast vedlikehold. Da unngår vi oversvømmelser på fellesområdene. Styret arbeider også med forefallende ting som beboerne melder inn, beskjæring av busker og trær, vedlikehold av dører i fellesarealer og planlegging av neste års vedlikehold. På trappene står vedlikeholdsspyling av avløpsrør (5-årige intervaller), en jobb som sikrer at vi unngår tette avløpsrør. Forretningsfører vil sende ut info til beboerne om neste års budsjett.

Med ønske om en fin novembermåned til alle beboere!

3. oktober 2022

Nytt styre

Det nye styret i Øvrevoll boligselskap, med virkning fra juli 2022, er Anders Hamre, Oscar Reuterwall, Mathias Andersen og Marte Gresvik. I tillegg har vi en ekstern styreleder, Christian Engelstad, advokat i Brækhus eiendom. Styret har møter en gang i måneden, og behandler saker både fortløpende og i forbindelse med styremøtene. Styrevervet kommer i tillegg til fulle jobber ved siden av. 

Vi er alltid interessert i flere engasjerte folk i styret og trenger at dere melder dere som vara eller fra neste juni, som nye styremedlemmer. Ta gjerne kontakt med oss om dette via styremailen. God høstferie til alle beboere!

27. september 2022

Styrets arbeid høst 2022

Styret jobber nå med diverse forefallende arbeid, som å få satt i gang maling av støyskjerm mot Nordveien, beskjæring av busker og trær på tomta, oppfølging av vaktmestertjenester og diverse henvendelser fra beboere om bygningsmasse og jevnlig vedlikehold. Vi registrerer at dere er engasjerte og ivrige for å få gode boforhold i boligselskapet, og det er veldig bra. Vi kommer ikke til å avholde dugnad nå i høst, men håper alle vil hjelpe til med jevnlig opprydding og holde orden ute og inne i fellesarealene.

Vi oppfordrer alle beboerne til å huske å kaste avfall i riktige dunker - ellers vil ikke kommunen tømme dem. Og så må vi holde ytterdører til fellesområdene låst, nylig hadde vi innbrudd i kjellerbodene i Nordveien 39, og dette må vi i fellesskap jobbe med å unngå.

Vi ber også om at dere respekterer at ladepunktene på parkeringsplassen er forbeholdt el-biler. Det blir stadig flere av disse hos oss, og vi skal unngå at noen ikke får ladet fordi fossilbiler tar opp plassene. Takk for velvillig innstilling til dette.

Når det blir frost, vil det bli strødd og satt ut ekstra sand så dere kan legge på litt ekstra der det trengs.

Mvh styret

Dugnad Det arrangeres vårdugnad lørdag 8.mai, fra klokken 12.00 til 15.00. Oppmøte utenfor hovedinngangen til Nordveien 39. Vi ber alle om å møte opp, så får vi det pent til 17.mai. Den som ikke har anledning denne datoen kan gjerne gjøre litt når det passer. Hageavfall Hageavfallet etter vårdugnaden hentes 12. mai. Hentepunktene er på gresset ved rundkjøringen utenfor Nordveien 39, mellom garasjene på baksiden av Nordveien 38 og 40 og mellom garasjene på baksiden av Nordveien 40 og 42. Vennligst ikke plassér hageavfall andre steder enn dette. Papp og papir Avfallsstasjonen på parkeringsplassen er til stadighet helt full av papp og papir. Gjentatte ganger finner vi pappemballasje fra store møbler og flytteaktivitet. Avfallstasjonen er kun ment for normale mengder husholdningsavfall og alle bes om å transportere større mengder til avfallstasjonen på Isi på egenhånd. Ekstra tømming koster i underkant av 6000 kroner hver gang. Poser til matavfall Dette ligger i esker under trappen i vestibylen i Nordveien 39. Kjøring på plen Styret ber om at all kjøring på gressplenene opphører. Det har nylig vært tilfeller av dette, med dype hjulspor som følge. Utbedring av slike skader er kostbart og burde være unødvendig. For fremtiden vil aksjonærer kunne bli holdt økonomisk ansvarlig, da slik kjøring anses som mislighold.

Gjerde og hekk langs Nordveien: Styret jobber med å etablere nytt tregjerde langs Nordveien 39. Dette er søknadspliktig hos Fylkeskommunen, men prosessen er godt i gang. Innenfor gjerdet er planen at det skal plantes ny hekk. Asfaltering av parkeringsplassen Dette er planlagt så snart været er stabilt. Hull i stålgjerdet skal også repareres. Entreprenørgjerdene innerst på parkeringsplassen skal fjernes. Det sendes ut varsel om lag en uke før arbeidene begynner, slik at alle kan flytte bilene sine. Parkeringsplassene skal merkes opp og det planlegges opprydding i skiltingen. Generalforsamling Datoen for årets generalforsamling er satt til 17. juni. Ytterligere informasjon om tid og sted, herunder om møtet vil kunne gjennomføres fysisk, vil bli utsendt av forretningsfører i god tid før generalforsamlingen. Forretningsfører vil også opplyse om fristen for innmelding av saker for generalforsamlingen. Da flere styremedlemmer er på valg på årets generalforsamling, oppfordres beboere som kunne tenke seg å bidra i styret, om å gi beskjed til styret på epost styret@ovrevollboligselskap.no.

22. desember 2020

Ladestolpene klare

Hei, Ladestasjonene ved Øvrevoll Boligselskap er nå tilknyttet Charge365 betalingstjeneste. I den anledning må alle som skal benytte ladestasjonene gjøre følgende: • Opprett en brukerkonto i Charge365 Portal: https://portal.charge365.no/login Du kan også laste ned app. • Registrer et betalingskort for å aktivere din brukerkonto. • Deretter søker du tilgang til «ladesystem » under fanen tilgang. Skriv inn navn, adresse, leilighetsnummer og telefonnummer. På den måten sikrer vi at det kun er våre beboere som kan bruke ladestasjonene. Veiledning for hvordan man søker tilgang finnes her: https://charge365.zendesk.com/hc/no/articles/360009237578 Se utfyllende brukerveiledning her: https://charge365.zendesk.com/hc/no/articles/360009225238 Betalingskortet du registrerer vil automatisk bli belastet den 10. hver måned for ditt ladeforbruk. Styret har satt pris for lading til kr 1,25 pr kWh. Dette vil kunne justeres over tid, men målet er lavest mulig pris for beboerne. Dersom noen trenger hjelp, har Charge365 døgnåpen support per telefon: 930 95 365. Det er satt opp klistremerker på hver ladestasjon som inneholder en unik Lade-ID. Denne kan brukes til å starte lading, se forøvrig alternativene til hvordan man kan starte lading her:https://charge365.zendesk.com/hc/no/sections/360003076537 Boligselskapet har 20 ladeplasser. Disse er nå forbeholdt ladbare biler. For at så mange som mulig skal få dekket sitt ladebehov, anmodes alle om å flytte bilene sine når batteriet er fullt. Man kan enkelt følge med på dette på Charge365-appen eller app som tilhører bilen. Vi har valgt belastning per kilowattime, fordi dette er det rimeligste alternativet for beboerne. Hvis biler blir stående etter endt lading, vil det oppstå unødvendig ladekø. Da må vi vurdere belastning per minutt, hvilket blir dyrere. Vi håper på solidarisk løsning, slik at dette unngås.

18. desember 2020

Asfaltering og ladestolper

Asfalteringen av parkeringsplassen utenfor N39 og N41 skjer så fort det er praktisk mulig. Når det gjelder ladestolpene vil styret opplyse om vilkår for bruk når løsningen er klar hos leverandør av systemet

Styret ber beboere om å flytte bilene sine fra parkeringsplassen foran Nordveien 39/41. Styret har nylig inngått avtale med SEKO Elektro AS om etablering av el-billading på parkeringsplassen i tråd med vedtaket fra den ekstraordinære generalforsamlingen som ble avholdt 28. april 2020. SEKO Elektro AS vil utføre arbeidene i uke 50 og 51. Dette innebærer at parkeringsplassen må være tom i disse ukene, og alle biler må derfor flyttes. I tillegg vil SEKO Elektro AS, ved påkobling til det elektriske anlegget, måtte ta strømmen i boligselskapet i inntil en time den 10. desember 2020. For at færrest mulig skal bli rammet av strømbruddet, i og med hjemmekontorsituasjonen, vil strømmen bli borte i tidsrommet 07.00-08.00 torsdag den 10. desember 2020. Vi beklager ulempene dette medfører. Til informasjon vil parkeringsplassen bli asfaltert så fort arbeidene til SEKO Elektro AS er ferdigstilt. Eventuelle spørsmål bes sendt til: styret@ovrevollboligselskap.no

17. november 2020

Gjerde Lijordveien/Nordveien

Under byggingen av ny gang- og sykkelvei i Nordveien, ble det klart at tregjerdet i Nordveien sto på Bærum kommunes tomt. Dette måtte derfor rives på kort varsel. Den gamle hekken må også fjernes, da dagens plassering er for nær der et nytt gjerde kan settes opp. Styret jobber med å få satt opp et nytt gjerde. Det planlegges for planting av ny hekk til våren, men ikke av samme størrelse. For å unngå høye utgifter må hekken få vokse seg stor. Hekken vil plasseres med noe avstand fra gjerdet, slik at vedlikehold blir mulig. Metallgjerdet i Lijordveien skal lukkes, slik at det blir som det var. Det samme gjelder metallgjerdet i Nordveien, der det ble åpnet for alternativ innkjøring under graveperioden på parkeringsplassen

16. november 2020

Oppdatering El-billading

Styret har vedtatt hvilken tilbyder vi vil gå for, og vi tar sikte på at arbeidene starter om kort tid. Går alt som planlagt håper vi at ladeplassene er klare til bruk før jul 2020.

26. juni 2020

El bil lading

Styret har fått en del henvendelser angående ladeprosjektet. Det er dessverre ikke mulig å si når lading av elbil blir mulig, men vi har engasjert profesjonelle til å drifte prosjektet videre. Dette både for å sørge for så rask fremdrift som mulig, men også for å sikre at vi får en best mulig løsning på plass, tilpasset boligselskapets behov. Målet er å holde alle oppdatert, så snart vi har noe nytt. -Styret

25. juni 2020

Nytt styre

Hei Det forhenværende styret takker for seg. Inntil det nye styret er på mail, kan det ta noe lenger tid før innkommende mailer blir besvart. Det gamle og det nye styret ønsker alle beboere en riktig god sommer ☀️

17. juni 2020

Dyrehold

Etter ordinær generalforsamling mai 2019, ble ordlyden for dyrehold endret. «Dyrehold er i alminnelighet tillatt, men skal på forhånd meldes til styret. Styret kan nekte dyrehold dersom det vil bli til vesentlig ulempe, eller sjenanse for andre aksjonærer, andre brukere av leiligheter i selskapet eller selskapet. Styrets avgjørelse skal baseres på vedtatte retningslinjer. Dyrehold i strid med disse bestemmelser kan utgjøre vesentlig mislighold». Med i alminnelighet menes vanlige, lovlige dyr som hund og katt, men ikke f.eks. aggressive dyr, reptiler, eller høner og andre gårdsdyr. Vesentlig ulempe - styret kan trekke tilbake tillatelsen hvis det er konstant støyende atferd over lengre tid. I forbindelse med valp og nyinnflyttet hund må naboer ha toleranse i tilvenningsperioden. Sjenanse- eier må ha kontroll på hund og fellesområder skal ikke benyttes til lufting. Alle hundeeiere er pliktige til å fjerne etterlatenskaper dersom hunden gjør fra seg på fellesområdene.

24. mai 2020

Callinganlegg

Hei alle sammen i Øvrevoll boligselskap Styret har blitt gjort oppmerksomme på at det er problemer på callinganlegget i Nordveien 39 og Lijordveien 8. Styret vil kontakte Trygge Rom mandag 25 mai angående dette. Vi ber dere rapportere inn om det er flere som har problemer med anlegget. Styret oppfordrer også alle beboere til å sette navnelappene sine på callinganlegget på innsiden av glasset, ikke lim det på utsiden. På den måten vil det se penere ut, til man får en felles løsning, og man slipper problemet med at folk river de ned (som beboere i 39 har opplevd nå) MVH Styret i Øvrevoll Boligselskap

17. mai 2020

Gratulerer med dagen

Styret i Øvrevoll Boligselskap ønsker alle beboere en riktig god 17.mai

Her ligger innkalling til ekstra ordinær generalforsamling i Øvrevoll Boligselskap. Tirsdag 28 april, klokken 17:00. Møtet vil bli avholdt digitalt.

23. april 2020

Dugnad 2020

Velkommen til årets dugnad. På grunn av utbruddet av Covid-19 blir vårens dugnad avholdt på en annen måte enn tidligere. Styret håper alle bidrar til fellesskapet, og takker på forhånd for innsatsen. Container kommer, og det blir henting av hageavfall. For mer informasjon, se PDF-fil

Her kommer det mer info etterhvert